2005-12-24

Sparks

nr. 51

gud, som andetagen
i ett rum utan dörrar
på en soffa och ögon glimmande
av något du sett, alltför ofta
och en styrka
en styrka
hur du får plats i deras händer
om de så önskar

Och det är lite som, att om någon skulle råna mig, skulle jag inte ta det på allvar.

-

Sekunder sekunder minuter, när himlen blir svart och isen klar:

doll, med dina andetag
fångar vi stjärnornas konturer
i ett nät av det glimmande, frusna
och nu, pryder de din hud
ger gnistor, som går genom din kropp
en efterklang, av elden

-

Jag skulle säga, att jag inte längre kan med, att se mig själv då jag iaktar spegeln, de där gröna ögonen, är gömda, bakom livet.

Julen är vad man gör den till. Denna kväll är magisk.
Doll, jag ska visa dig, snöflingornas formationer,
med en nål, på ditt skulderblad.


<3

1 kommentar:

martha sa...

oh vilken stämning..