2005-11-07

Hon försökte flyga

Och med glad musik dunkandes i öronen, stannar jag aldrig.

En gång sade jag, att jag ska göra revolt mot alla poetiska flickor som sitter i sina rum och tittar ut. Jag sade jag ska se världen, så jag gick utanför dörren, andades in luften, och jag såg inte, jag var en del av. Nu såg jag in, mot den som satt kvar, och såg ut. Och inte visste vem jag var, en av dom, som tagit steget för att uppleva, och för att undersöka om luften var lika frisk som jag beskrivit den.
Jag satte mitt andra andetag i halsen, men sedan var jag fast.



Min vän försökte flyga förbi världens ände
till vakuumet där hon kunde vila
men hon slog i dess kant på vägen ut
och vaknade på den smutsiga marken marken nästa morgon
med en huvudvärk bortom denna jord

1 kommentar:

BubbleOfBlue sa...

Alltid underbara ord här inne!