2005-10-31

ni vet, med känsla

det är som att klä av sig naken på scen och vänta sig någon reaktion annan än ( )
men kejsaren har nya kläder och en dräkt av spott som vanligt, eller kanske bara i dina drömmar men du vågar ändå inte visa upp din nya kjol för den kan bara kemtvättas


och slåss bara för att ha något att syssesätta händerna med lägg ihop ett plus ett nya svordomar bara för att de gamla alla ord har mist sin klang
du måste röra på dig
genom natten med säkra steg men solen går alltid upp tillslut
och stilla på en stol lysrören synliggör du är utblottad, i ringen kan du åtminstone alltid inta försvarsställning
och skrik bögjävel åt hela världen men tror du att någon lyssnar
din tid är över

i ringen, du rör dig åtminstone
avancera med du kan aldrig ta dig därifrån
utan att först, stanna till
[pang]

-

ni vet med känsla
och jag skulle också kunna skrika bögjävel åt hela världen
eller fitta och kuk sådär bara för att provocera och visa hur duktig jag är som faktiskt vågar, men det var åratal sedan någon ryckte på ögonbrynen
tar jag livet av mig är jag bara patetisk lever jag är jag otacksam
men haja till folk jag finns, även naken och stum och döv och även mitt hjärta finns
och på något vänster är det vadjagängör sammankopplat med min hjärna

nervimpulser
välj hur de ska se ut
eller låt världen (och den krossar dig)

1 kommentar:

Laanna sa...

Sist jag läste här blev jag förvirrad. I dag är det inte lika mycket tror jag. Gillar det luftiga i dina texter, det där att varje stycke kan ses som nåt eget...fast ändå inte.