2005-10-14

Så flyg, flyg

Hey det blir så mycket saker just nu, och jag vill bara skriva ned hela världen på ett papper, för att riva det i bitar och kasta ut den över en klar natthimmel, så jag kan lämnas ifred med utsikten.
För den är, all things put aside, så jävla vacker.


"I got a man to stick it out

And make a home from a rented house

And we'll collect the moments one by one

I guess that's how the future's done "


Ibland, märker jag, hur jävla ung jag egentligen är. Liten.

Och då, vet jag inte längre, hur redo jag egentligen är, för världen.

(så riv den i bitar)


-


The way you play with my hair.


(Och hon är som pappersbitarna, som världen,

som splittras och sprids ut, och alla tror,

att de får ta, delarna som de vill.

De försöker fånga dem i luften,

hoppar, gör virvlar i vinden,

när hon försöker samla ihop sig själv,
för att kunna flyga, bortom världens ände
I vakuumet, kan hon vila.)

Inga kommentarer: