2005-09-01

Blodkärl

Du är mina blodkärl
de som kryper längs min hud, ut mot fingrarna

och skyddar huden på mina underarmar


du sover mot mitt kindben vid den där platsen under mitt vänstra öga

och drömmer genom hemliga vägar utmed mina lår

du ger energin till mina celler och värmen till mina händer


So I guess, you finally got under my skin.


-

And in love

with the movement of the waves

get away from there,

you’re stepping on the sea.


-

Jag måste låna böcker igen, för jag har inte längre något att skriva, knappt ens ord att stjäla, och jag törstar. Vad ska jag läsa?

Jag läser i perioder men musiken, kan jag aldrig, få nog, av. Jag svär jag faller som en kraftlös sten om du serverar en hembränd skiva tillsammans med de där leendena en dag. Vacker, som den första september.


Var är tjärnen, ur vilken han steg upp? Jag vill bada i månskenet inatt, gömma min kropp i det svarta.

Och, jag svamlar. Men jag behöver en idé. Servera den, och jag stjäl den.
Tackar.
God afton.

Inga kommentarer: