2005-08-12

Classy

Jag såg på tv om stress, om övervikt, och om klass. Klass, vad fan är klass? Hos de jag känner; attityder. Allt är attityder, om inte hos den ena, hos den andra.

*bortklippt*


Stress. Jag kunde framkalla lycka förut. Ett rus. Det var därifrån jag hämtade min inspiration, min energi. Tårarna kunde flöda, men de stunderna, var ibland, det som höll mig kvar på marken. Trots att jag svävade, som fan, just då.
Levitates.
Det var ett tag sen.

Nu, känns det nästan som att jag är tillbaka. Jag låter orden hoppa.
(Men inte, inte hit)

...
Kanske låna fler böcker. Drunkna lite, i dem, eller i någons ögon.
Din röst är så fin när du ler.


-

Vid sidan, om mina fotsteg, rör du dig

i en dans, blundar du
fångar in luften, och gör den din
förkroppligas
i dina rörelser
som all världen hästkrafter
när dina fötter, slår ned, mot marken
för att krossa
ger den efter, för din smärta?
dammet, som virvlar upp, runt dina brustna, fötter
jorden du vidrört, färgas röd

så länge dina fötter, bär dig
dina lungor, låter dig andas
slår du i
om och om, för ditt hjärta; kollision
och en dag, viker jorden undan
för din kropp

och sedan?


-

Idag, de vackraste bilderna, av netghost. De skulle pryda mina väggar.

1 kommentar:

Kristofer Andersson sa...

Hey, du skriver alldeles fantastiskt, och på tv: n talar de om vackra människor, men vad fan är alla dom då?