2005-08-22

Dancing

Hey, I've been wondering..

Sömn. Jag skulle vilja smeka ditt hår när jag önskar dig godnatt, och med en magisk kraft i mina fingertoppar ge dig ro, att inte kasta dig fram och tillbaka i mörkret, när du kunde bygga upp energi att kyssa mig godmorgon följande dag.

-

Jag blir så rädd när jag hör hennes röst hela tiden, ser svängningarna och sårbarheten, hur liten hon är. Samtidigt kan jag inte vara i samma rum, hur jag än vill hålla hennes hand eller torka hennes tårar, för hon ser bara sig själv. När hon går ned finns vi bara som objekt som antingen stjälpt eller försöker stjälpa henne. Och är det något jag hatar, är det hur trångsynt och självisk hon blir. Och är det något jag hatar än mer, är det att jag vet att jag inte kan anklaga henne, men likväl gör jag det. Jag blundar, biter ihop, och går kokandes därifrån. Jag skulle kunna starta tredje världskriget. Ibland, vill jag göra det.
Och fan jag vet vad hon behöver, varför hittar hon aldrig luckorna med luft, rummen där hon kan andas och stänga av klockorna? Bli av med det som trycker, mot hennes kropp och sinne, konstant.


-

Dancing

min blick fäst vid dina läppar
där du tar upp hela världen
smeker luften med dina rörelser
förtrollar dammkornen
men dina läppar
dina läppar och din tunga
saknar mina
att dansa med
vänta på mig efteråt
musiken tystnar
aldrig

Inga kommentarer: