2005-08-02

Whatever is

"Today is a gift, that’s why it’s called the present."

Today, like all days lately, i sit at home, and, if I don’t totally neglect it, I try to figure out how I’ll be able to deal with things when I constantly just don’t. Tough one.

-

Och när du känner att detta med att uttrycka något, i skrift, från vänster till höger, börjar tappa sin charm, och du önskar att du kunde måla, sådär vackert som hon gör som ingenting, kan du alltid vända dig till en blandning, av bägge. Att rita med ord. Vad du vill. Typedrawing, jag älskar det. "You can say everything with your letters by drawing them." Killen som gjort det här har en del andra grejer på sin sida, om man känner sig lite ensam kan man alltid låta My Pinky Pet göra ens mus sällskap över skärmen.
(Jag hittade förövrigt länken till Typedrawing hos Regn över Möllan, en fin blogg, med länkar till andra lite fascinerande sidor. Kolla in den.)
(Hjälp, det regnar länkar. Döda mig?)

-

Jag funderar på att börja göra lite nytta, något bara, och jag funderar på att skaffa mig ett extrajobb. Någon månad in i skolan, kommer jag dock att sitta där, och tänka fan, vem kunde ana att det skulle bli jobbigare i år? Jag får lära mig att jonglera, trots allt, på ansökan skriver jag ju att jag har väldigt lätt att lära.

Darling, let’s skip the bye, and just do the good stuff.
(~Loesje)

Inga kommentarer: